Noni, nyt olen ainakin melkein päättänyt mitä teen. Ajattelin tehdä värinpoiston ja vetäistä päälle joko Lorealin Couleur Experte 6,1 tai 5,1. Myös Garnierin Nutrisse Cream 50 tai 60 on mahdollinen (vai poistaisiko ne sitä oranssisuutta ollenkaan kun eivät taita tuhkaan

). Onko kenelläkään tietoa, mahtaako mitään noista väreistä löytyä kaupoista tänä päivänä (Jyväskylän seudulta)? Entä mikä noista olisi viisainta ottaa, kun tavoittelee semmosta ei tummaa mutta ei nyt ihan vaaleaakaan ruskeaa? Ajattelin tehdä yhden värinpoiston ja siihen se väri sit päälle. Noi Lorealin Couleur Expertet taitaa olla niitä, joissa on se raita-aine mukana? Voisko ne raidat sit laittaa joskus myöhemmin, muutaman viikon päästä, vai vaikuttaisko se väritulokseen huonontavasti?
Toinen vaihtis on, että menen suosiolla kampaajalle... että käsittely olis hellempi ja lopputuloskin olisi varmempi. Tukkani on kuitenkin aika hyvässä kunnossa, alla on vain tämä yksi karmaiseva värjäyskäsittely. Epäilen vain vähän sitä kampaajan lopputulosta
hintaan nähden... vakikampaajani lopettamisen jälkeen ovat kaikki olleet pettymyksiä, enkä yhtään tiedä, minne mennä.

Minulla on juurikasvua n. 1-2 cm, mahtaako kampaaja osata vaalentaa niin, ettei juuri vaalennu (ainakaan ihan jakauksen ja hiusrajan kohdalta? Muutenhan juuri on ihan valkoinen ja muu osa vain jonkin verran vaaleampi (tästä on ihan omaa kokemusta vuosien takaa)... haluaisin siis, että vain värjätty osa vaalenee, ja juuri
korkeintaan yhden asteen, sillä oma tukkani on varmaan jotain 5-4-pohjaa...

Entä onko mitään vinkkiä, miten itse (tai kaveri) pystyisi levittämään värinpoistoaineen niin, ettei sitä leviä ihan juureen? Muuten kyllä tekisin operaation ehdottomasti itse, mutta huolettaa tuo juuri ja rasittavuus... pari vuotta sitten sain kasvateltua permiksen ja värinpoiston sekä lukuisat värjäykset pois, enkä todellakaan halua huonokuntoista tukkaa takaisin. Ei olis kuitenkaan oikein varaa mennä kampaajallekaan (tai odotella kuukautta että pääsee seutukunnan edulliselle kampaajalle).
Vinkkejä, vinkkejä, kiitos.