Siirry www.hairstore.fi Keskustelun etusivulle Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
20.05.2013 19:12
Etusivu | Ohjeet | Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  HairStore Foorumi
|-+  Beauty
| |-+  Kauneudenhoito ja kosmetiikka
| | |-+  Ahdistaako median kauneusihanne?
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ahdistaako median kauneusihanne?  (Luettu 8070 kertaa)
V
Aloittelija
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 10.08.2005 22:03 »

Ei ahdista, välillä vaan huolestuttaa kun tuntuu että nuoremmat ihmiset ei ehkä osaa asennoitua siihen oikealla tavalla. Nämä ihanteet tulevat mielestäni vähän liiankin aikaisin varsinkin joidenkin tyttöjen elämään (kun näkee näitä vähän päälle 10-v tyttöjä viimeisimmän trendien mukaiset, paljastavat vaatteet päällä valittamassa miten ovat lihavia/rumia..).

Itseeni olen melko tyytyväinen, olen normaalikokoinen (kun sain sen lievän ylipainonkin laihdutettua) ja ihan tavallisen näköinen. Mikään kovin siro tyypiltäni en ole enkä varmaan haluaisikaan olla. Mitä olen täällä seuraillut ulkonäkökeskusteluja niin useimpien mielestä hyväkroppaiset naiset ovat omaan makuuni liian laihoja. Mulla onkin ihan omat ihanteeni, johon ehdottomasti kuuluu pehmeät muodot - pömppikset kunniaan ja silikonit jne epäluonnollisuus hus-husspoish.

Täytyy myöntää että toisinaan (nykyään onneksi melko harvoin!) iskee huonon itsetunnon hetki ja ne median ihanteet pääsee tuolta alitajunnasta vaikuttamaan ja sitä katsoo että onpa riipputissit, pömppömaha ja iso peppu; alastomuus on välillä hieman arka asia. Hetken päästä sitä miettii että tyhmä, mitä oikein ajattelet - olen juuri sopiva tällaisena. Vikaa on siinä jolle en kelpaa tällaisena. Nämä jutut ei ole niin yksinkertaisia, mun itsetuntoon vieläkin vaikuttaa se että koko lapsuuteni ajan olen saanut kuulla haukkumista lihavaksi ja vielä kun sai ulkomuotoonsa liittyen kuulla ikävää kommenttia omalta seurustelukumppanilta niin ei tehnyt kovin hyvää itseni kaltaisen, vähän turhankin herkän ihmisen psyykelle.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2005 22:04 kirjoittanut Vulpes » tallennettu

Suosikkituotteet: Joico Biojoba & K-pak, Redken All Soft, Paul Mitchell Super Charged Moisturizer & Hair Repair Treatment

http://juurikasvu.org/smf/index.php
sus-su
Vakituinen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 12.08.2005 12:16 »

En nyt jaksa koko kyselyyn vastailla, joten poimimpa muutaman kohdan. Olen ihan tyytyväinen kasvoihini ja vartalooni. Tosin muutama kilo tarvis pudottaa, vartaloni taas on sopusuhtainen ja olen tosi pieni ja siro, tyyliin Olsenin kaksoset. Aina olen ollut hoikka.
Voin ainakin suoraan myöntää, että kyllä minua ahdistaa toisinaan tuo kauneusihanne, tai oikeastaan se ilmenee mulla sellaisena täydellisyyden tavoitteluna tyyliin "en ole mitään, ellen ole kauNEIN", vaikea selittää.
Mutta juu, suurimpana osana päivistä olen ihan tyytyväinen itseeni  Hymyilee
tallennettu

Hiukset: 2a F i-ii. Hiukseni on latvoista vähän kuivat, muuten normaalit.
senja
Vieras
« Vastaus #32 : 13.08.2005 12:33 »

1. Miten tyytyväinen olet kasvoihisi 1-10 (10 paras- 1 surkea)
Riippuu päivistä toisinaan 9, toisinaan 5...ihan millä tuulella sattuu olemaan

2. Miten tyytyväinen olet vartaloosi?
Sekin on päiväriippuvainen...vaihtelee

3. Onko kaveripiirissäsi tyytymättömyyttä ja ahdistusta ulkonäössä?
Tiedän varmasti 3 ihmistä kaveripiiristäni jolla on syömishäiriö + minä

4. Onko lähipiirissäsi ollut/on syömishäiriöitä?
Edellinen.

5. Mikä nykyajan kauneusihanteessa on ärsyttävintä?
"Täydellisyyden" tavoittelu. (lue: laihuuden)

6. Voisitko harkita meneväsi kauneusleikkaukseen vanhempana?
Voisin

7. Oletko herkkä saamastasi ulkonäkökritiikistä?
Todella yliherkkä...

8. Oletko tyytyväinen painoosi?
En

9. Löydätkö sopivan kokoisia vaatteita vai onko ne tehty liian isoille/pienille ihmisille?
Kyllä

10. Mikä on vaatekokosi?
36
tallennettu
Kirzikka
Aktiivijäsen
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 13.08.2005 14:10 »

Ihan ooteenä; salilla ja jumpassa näkee paljon selaisia ihanteellisia vartaloita, eli on sopivasti lihasta ja sopivasti kuitenkin naisellisia muotoja.

Semmoinen aerobicohjaaja-kroppa on mun ihanteeni Hymyilee. Tuollainen Sipen laittaman linkin off-season fitnesskilpailija on jo mun makuuni liian massiivinen.

Mallit voivat näyttää kuvissa hyviltä, kiitos Photoshopin, mutta eivät välttämättä livenä ole ollenkaan herkullisen näköisiä vartaloltaan. Yksi puolituttu mallityttö, joka on käynyt kanssani samoilla jumpilla on ihan onnettoman näköinen kuikelo, todellinen kukkakeppi. Kasvot on klassisen kauniit, mutta se vartalo: ei lihaksia, ei naisellisia muotoja (=painoindeksi niin alhainen, ettei rintoja), ei mitään. Metrikaupalla tikkulaihaa kättä ja jalkaa, sekö mukamas on nykyajan kauneusihanne  Huh.
tallennettu
Sandaali
Täysjäsen
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 13.08.2005 16:18 »

No mulla on samanlainen ajatus ihannekropasta kuin Bellellä; sopivasti lihaksia mutta naiselliset muodot.
Omaan kroppaani olen jotenkuten tyytyväinen, kiloja on vain ainakin 5 liikaa. Musta ei mitään hirveän siroa saa tekemälläkään, mulla on aika  tiimalasimainen kroppa. Kasvoista tykkään enemmän, ainakin yleensä. Painooni en ole tyytyväinen, pitäisi vain ottaa itseään niskasta kiinni syömisen suhteen.. Vaatekoko paidoissa 36-38, housuissa 38-40.
tallennettu

Hiukset: Pitkät , tosi ohuet ja hennot. Päänahka rasvoittuva, latvat kuivat, vaaleita raitoja.
Lempituotteet: Redkenin All Soft & True Calm, L'anzan Protein Plus.Tigin Oatmeal&Honey & Fashionista, Matrixin Amplify, K-pakit.
1aFii
;;;;;
Tosijäsen
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 13.08.2005 16:31 »

Vastailempa minäkin sitten aikani kuluksi.

Sanoisin 6

Vastaisin tähänkin 6

3. Onko kaveripiirissäsi tyytymättömyyttä ja ahdistusta ulkonäössä?
Luultavasti juu.

Kyllä.

Se, etten ole sen mukainen Iskee silmää.

Kyllä, jos vain olisi rahaa ja pieleenmenemisen riski ei olisi kovin suuri.

Yleensä.

En.

9. Löydätkö sopivan kokoisia vaatteita vai onko ne tehty liian isoille/pienille ihmisille?
Housut ovat aina liian pitkiä, joten kokoja on vaikea löytää. Napilliset paidat ym. vastaavat ovat yleensä rinnan kohdalta liian pieniä. Jos istuvat rintojen kohdalta lörpöttävät vyötäröltä. Mutta periaatteessa löydän melko helposti. Tosin aikuisten osastolla vaatteet ovat lähes poikkeuksetta liian isoja. Tarkoitan nyt siis aiukuisten osastoilla esim. Anttilan "aikuisten osastoa".

10. Mikä on vaatekokosi?
xs-s/32-34/ 26'
tallennettu

[glow=color,glow width, #characters wide]Kauneus on asenteesta kiinni[/glow]
Hiukset melko hyväkuntoiset ja paksut, tosin nykyään reilusti kerrostetut (6-25cm). Tummat punaruskeat vaaleilla raidoilla.
Hiuslaatu normaalisti  1a M iii.
Käytössä mm.Tigi,Joico,Nexxus ja PM. Kosmetiikan suurkuluttaja.
Pähkinä
Aloittelija
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 13.08.2005 16:55 »

Näyttäisi olevan aika pienikokoista porukkaa täällä  Hymyilee.
tallennettu
.:*T*:.
Vakituinen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 13.08.2005 17:06 »

Näyttäisi olevan aika pienikokoista porukkaa täällä  Hymyilee.

Samaa tässä taivastelin! Minä en ole mahtunut kokoon 34 sitten ala-asteiän... Pyörittää silmiään
tallennettu
Blackie
Tosijäsen
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 13.08.2005 17:08 »

Samaa tässä taivastelin! Minä en ole mahtunut kokoon 34 sitten ala-asteiän... Pyörittää silmiään

Mie mahun kokoon 34 koska lopetin kasvamisen ala-asteikäisenä. Pyörittää silmiään Virnistää

Oli ihan pakko päästä sanomaan.. huoh.. Pyörittää silmiään
« Viimeksi muokattu: 13.08.2005 17:09 kirjoittanut Mustikka » tallennettu
.:*T*:.
Vakituinen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 13.08.2005 17:22 »

Mie mahun kokoon 34 koska lopetin kasvamisen ala-asteikäisenä. Pyörittää silmiään Virnistää

Oli ihan pakko päästä sanomaan.. huoh.. Pyörittää silmiään

No minä oon lähinnä vaan levinnyt sen jälkeen...  Virnistää
tallennettu
Blackie
Tosijäsen
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 13.08.2005 17:43 »

Minulla murrosikä alkoi jo 9 vuotiaana. Ja kasvaminen ja naisellisten muotojen saanti loppui 12vuotiaana. Siksi varmaan jäinkin lyhyeksi.
Sen jälkeen ei ole muuta kuin lapsen pyöreys hiljalleen kadonnut.
tallennettu
Blackie
Tosijäsen
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 13.08.2005 17:50 »

Luin jostain että aikainen murrosikä vaikuttaa pituuskasvuun. Alle kymmenvuotiaiden kuukautisia siirretään hormonihoidolla myöhempään.

Tosin minulla ei taaskaan ole mitään faktatietoa asiaan.
tallennettu
Twi
Tosijäsen
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 13.08.2005 17:54 »

No minulla ei taida koskaan ollutkaan mitään kasvupyrähdystä.  Pyörittää silmiään Kuukautiset alkoivat ihan "normaaliin" aikaan, eli joskus 14 - vuotiaana. Siinä vaiheessa tuli (hyvin) pienehkö kasvun nopeutuminen, mutta sitten se tyssäsi. Itseäni ei tuo pituus haittaa, välillä miesten suunnalta jotain naljailua kuulee lyhyydestä, mutta suurimmalla osalla tuskin edes mielipidettä on asiaan.
tallennettu

Blackie
Tosijäsen
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 13.08.2005 18:00 »

Itseäni ei tuo pituus haittaa, välillä miesten suunnalta jotain naljailua kuulee lyhyydestä, mutta suurimmalla osalla tuskin edes mielipidettä on asiaan.

Ei minuakaan lyhyys haittaa.
Mie saan kuulla naljailua useammin naisilta kuin miehiltä ja lisäksi kotiväeltä. Tarkemmin ajatelen kaikki minuun kohdistuneet naljailut ovat koskeneet pituutta vaikken ole välittäny niistä.  Huh
tallennettu
Sadepisara
Vieras
« Vastaus #44 : 13.08.2005 18:58 »

Ahdistaako? Yritätkö muutenkin pyrkiä taäydellisyyteen?

7
3
3. Onko kaveripiirissäsi tyytymättömyyttä ja ahdistusta ulkonäössä?'
Ei ole.
On... Mutta vain yksi tapaus.
Se, miten naisen pitäisi olla täydellinen. Miehiltä ei vaadita läheskään yhtä paljon. Rupeaa itsekin melkein huomaamatta tavoittelemaan täydellisyyttä.
Haluan vanhentua arvokkaasti, mutta jos kuntoilu ei auta vanhempana tähän pömppömahaan, niin voisin ehkä mennä rasvaimuun... Vaikenee
Olen.
EN.
Löydän.
10. Mikä on vaatekokosi?
38.
Kiitos vastauksista  Hymyilee

tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan